Fishing for Better Health:The Benefits of Fish and Other Food Sources High in Omega 3 Fatty Acids

Spring is well under way and summer is faststatistics.Findings in a 14-year-long study of nearly
approaching. It's time for kids to take out their roller80,000 American women indicate that eating a 3.5
blades for carefree treks down boardwalks andounce serving of fish, two to four times a week,
sidewalks. Dads will rummage through closets forlowers stroke risk by 27 percent. The more fish
dormant baseball caps and to see if last year's uniformconsumed, the more impressive the percentages.
still fits. If not playing ball he'll watch from the sidelines,Although few large-scale studies have examined this
or from the comfort of his favorite chair. Moms, timeparticular issue in men, experts say there is no
to don old jeans, stock up on sunscreen, and get outbiological reason results of such studies would
the fishing poles. You heard me, ladies. Fishing poles! It'sdiffer.The American Medical Association (AMA)
time to fight back!According to the American Heartpublished the study results in their January journal, 2001.
Association (AHA), stroke is the third leading cause ofThere is conclusive evidence that consumption of fish
death in women. Every year an estimated 97,000high in omega 3 fatty acids hold significant health
American women will die as a result of stroke.benefits, including reduced thrombotic infarction -- a
Statistically, every 53 seconds stroke will victimizetype of stroke where a blood clot blocks an artery in
someone in America. Of an estimated 600,000 strokethe brain, resulting in destroyed brain tissue. (Blood clots
victims each year about 160,000 die as a result. Thereare responsible for more than 80 percent of all
is, however, an easy way to drastically reduce thesestrokes.